Here we go again – organisationsförändring berättat från golvet till styrelserummet
Kommunikation är ett stort och brett område. Men tillsammans med min gäst, Andreas Rosenlund, VD för Läkemedelshandlarna diskuterar vi kommunikation utifrån de riktigt stora händelserna - omorganisationerna, uppköpen och sammanslagningarna av företag.
Andreas delar med sig av sina erfarenheter från en av de mest intressanta, utmanande och förändringsintesiva branscherna de senaste 10 åren - apoteksbranschen.
Tidsstämplar:
01:15 – Andreas' resa: Från Expo till ledande roller inom apoteksbranschen
04:30 – Utmaningen att kommunicera vid stora förändringar: Uppköp och sammanslagningar
07:45 – Hantera flera intressenter: Politiker, myndigheter och aktieägare
11:00 – Att stå i hetluften: Kommunikationsdirektörens roll vid förändring
14:30 – Vikten av förberedelse och utbildning: Stressfri produktivitet för att stödja förändring
18:00 – Kontinuerlig reflektion och anpassning: Bibehålla effektivitet och arbetsglädje
21:00 – Från idé till verklighet: Effektiv förändringskommunikation
25:00 – Att vinna teamets hjärta: Storytelling och visualisering vid förändring
28:00 – Bygga tillit och engagemang: Nyckeln till framgång
31:00 – Hantera intern och extern kommunikation: Balansen och utmaningarna
35:00 – Framtidsspaning om kommunikationens roll i en föränderlig värld
Skicka ett SMS via Buzzsprout med din feedback, reflektioner och önskemål
_____________________________________________________________
Poddvärd: Sofia Stigendal
Avsnitt på YouTube: www.youtube.com/@SofiaStigendal
Redigering: Elmer Hermansson