Meer en meer nieuwsmedia worden omgevormd tot merk, dat blijkt uit een Deens onderzoek. Omroep Max wordt gezien als een sterk merk. Directeur Jan Slagter geeft uitleg over hoe belangrijk het is om een merk te zijn.
Maar als nieuwsmedia steeds meer merken worden, hoe gaat dat dan gepaard met de journalistieke onafhankelijkheid? In de ogen van de Deense onderzoekers is het namelijk belangrijk om te laten zien waar je voor staat als medium. Moet neutraliteit dan plaatsmaken voor het bekennen van kleur? Gert Jaap Hoekman is hoofdredacteur van NU.nl en schijnt zijn licht op deze kwestie.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
