Gisteravond was bij de VPRO de eerste aflevering van de The Fourth Estate te zien. Een documentaire over het reilen en zeilen binnen de The New York Times tijdens het tumultueuze eerste jaar van de regering-Trump. Een roerig jaar, want de Times werd met grote regelmaat de maat genomen door Trump.
‘Wij zijn de vijand die Trump nodig heeft’, zegt één van de witte huisverslaggevers. ‘Trump wil ons haten en ook door ons gerespecteerd worden.’ We wisten al dat Trump zich bijzonder agressief richting de media opstelt en in het bijzonder richting de The New York Times en andere kwaliteitsmedia. We beschouwen na met de hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio Sjors Fröhlich en Angela de Jong, tv-recensent van het AD.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
