Sveriges mest populära poddar
Het Mediaforum

‘Aboutaleb had ook minister-president kunnen worden’

25 min10 januari 2024

Het aftreden van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam roept veel reacties op. In de vijftien jaar in het ambt werd hij bekroond tot beste burgemeester ter wereld, maar kon ook rekenen op kritiek. Op het hoogtepunt van Aboutalebs succes had hij ook minister-president kunnen worden, stelt Frénk van der Linden. "Ik denk dat hij baanbrekend was", zegt de journalist.

Aan tafel zitten Bert Huisjes en Frénk van der Linden. 

Verder in het Mediaforum: gewapende mannen gijzelen journalisten op live tv in Ecuador, peilinginstanties Ipsos en I&O Research gaan fuseren en Van der Lindens irritatie over lijstjes in de media. 

Het Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.