De Tweede Kamer debatteerde gisteren over het coalitieakkoord van D66, CDA en VVD. Voor oppositiepartijen was het de eerste kans om hun mening te geven over de plannen, maar het 'knetterde' nog niet, viel programmamaker Kefah Allush op. "Ik zie het ze nog wel voor elkaar krijgen." De coalitiepartijen verwachten een "constructieve houding" van de oppositie. "Die nieuwe politieke realiteit moet nog wel een beetje groeien", stelt Clara van de Wiel, adjunct-hoofdredacteur van NRC." Tussen VVD-leider Yeşilgöz en GroenLinks-PvdA-leider Klaver was het "nog wel heel koud", vond Van de Wiel. "Alle analyses die je leest, zeggen ook dat het vooral veel VVD-plannen in het akkoord zijn."
Aan tafel zitten Clara van de Wiel, Kefah Allush en Spraakmaker Helga Salemon.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
