Het was een flinke chaos op Schiphol in de afgelopen dagen. Vier keer code oranje, de-icingvloeistof die op dreigt te raken en honderden vertraagde en geannuleerde vluchten. Bovendien werd er slecht gecommuniceerd met reizigers, met reputatieschade tot gevolg. Pas gisteravond zat Marjan Rintel, president-directeur van de KLM, bij Pauw & De Wit om verantwoording af te leggen voor de sneeuwchaos. "Het is niet handig dat je je als CEO van een groot bedrijf dat miskleunt niet in de media laat horen", zegt presentator Kefah Allush. Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD, merkt op dat Rintel veel slimmer gebruik had kunnen maken van de media in de afgelopen dagen. "Je kunt niet alle gedupeerden één-op-één toespreken, dus dan moet je goed communiceren via de media. Mensen zijn niet zozeer gefrustreerd over hun vliegtuig dat niet vertrekt of de lange rijen die er staan, maar juist over dat ze geen informatie krijgen."
Aan tafel zitten Rennie Rijpma, Kefah Allush en Spraakmaker Ruben Terlou. Frank van Pamelen van het Taalteam sluit met Mediaforum af.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
