De Hondius, het cruiseschip met de passagiers die (mogelijk) besmet zijn met het hantavirus, meerde gisteren aan op Tenerife, waarna de passagiers naar hun thuisland vlogen met speciale vluchten. Acht Nederlanders kwamen aan in Eindhoven en moeten nu zes weken in quarantaine. Ondertussen pakten de media de afgelopen week groots uit met dit verhaal. "Het doet me heel erg denken aan het gedrag van de media in coronatijd", vertelt politiek commentator Kees Boonman. "Ik zie dat journalisten appelleren aan het gevoel van angst." Tahrim Ramdjan vindt het juist "vrij logisch" dat mensen er meer over willen weten. "Het is met covid ook ooit begonnen met één patiënt. Ik vind niet dat er te hijgerig verslag over is gedaan." Hij wil eerder focussen op het gegeven dat er nieuwe pandemieën aan zullen komen, zoals viroloog Marion Koopmans ook benadrukte. "Zijn we dan voldoende voorbereid? Volgens mij is het antwoord nee."
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
