Maandag werd bekend dat freelance journalist Gerbert van der Aa Marokko uit is gezet, omdat hij zonder persaccreditatie aan het werk was. Nieuwsuur maakte recentelijk óók reportages in Marokko over de sociale zekerheid en over wietteelt. Deze kwamen zonder persaccreditatie, dus illegaal, tot stand.
Aan tafel zitten Pieter Klok, Joost Oranje en Spraakmaker Henk van Straten.
Ook hebben we het over KLM. “D-day voor KLM-baas Elbers” kopt de Telegraaf. NOS houdt het op “Dag van de Waarheid voor KLM-topman.” De media zijn al dagen in de ban van de machtsstrijd bij Air France KLM. Waarom is dat zo?
Tot slot hebben we het over de publieke omroep. De afgelopen dagen is er al weer veel gespeculeerd over een reclamevrije publieke omroep. In dit debat staan de NPO en met name De Telegraaf vaak lijnrecht tegenover elkaar. Is samenwerking de redding van de kwaliteitsjournalistiek?
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
