Aan tafel zitten Margriet Brandsma en Joost Oranje.
Martin Bosma (PVV) of Tom van der Lee (GL/PvdA); wie wordt deze week gekozen tot nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer? Hoewel de Kamer na de verkiezingen een stuk naar rechts is opgeschoven is het volgens Margriet Brandsma (oud-correspondent Duitsland) niet ondenkbaar dat toch Van der Lee de prestigieuze baan krijgt.
“Op het gebied van kundigheid heeft Martin Bosma zich wel bewezen”, voegt Joost Oranje (chef onderzoeksjournalistiek Nieuwsuur) eraan toe. Maar hij wijst ook op eerdere tweets van Bosma over zijn twijfels over de democratie. “Daar moet hij wel op aangesproken kunnen worden.”
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
