Sveriges mest populära poddar
Het Mediaforum

Miljoenen op de been bij No Kings-protesten tegen Trump: 'Dit moet de opmaat zijn'

24 min30 mars 2026

In de VS werd afgelopen weekend voor de derde keer massaal geprotesteerd tegen president Donald Trump. De No Kings-demonstraties vonden plaats in iedere Amerikaanse staat en bracht zo'n 8 tot 9 miljoen mensen op de been. "Je ziet het verdeelde Amerika", aldus Kamran Ullah, hoofdredacteur van De Telegraaf. Volgens Ullah zijn het de Democraten die de straat op gaan, niet de Republikeinen. "Ik vraag me af of Trump zich hier druk om maakt." Eelco Bosch van Rosenthal, adjunct-hoofdredacteur van Nieuwsuur, stelt dat het de vraag is of deze protesten zich "uitbetalen" zijn de congresverkiezingen aanstaande november. "Dat deze beweging geen leider heeft, kan een zwakte zijn."

Het Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.