De aangekondigde Nederlandse maatregelen tegen de Israëlische regering hebben ook de Israëlische media gehaald. De sancties komen wat Omroep MAX-baas Jan Slagter "te laat", maar "het signaal" komt over. "We staan achter het Joodse volk, maar voor mij is er een kantelpunt. Het heeft niets met Israël en de inwoners te maken, het is de regering die een volk aan het uitmoorden is." Volgens media-adviseur Elger van der Wel laat dit zien hoe "complex" diplomatie is. "Elk woord dat je kiest, heeft impact. Het kan daardoor escaleren." Schrijver Jeroen Smit vreest dat het slechts "symboolpolitiek" is en vraagt zich af wat dit zal uithalen.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
