Sveriges mest populära poddar
Het Mediaforum

NOS stopt mogelijk ook met berichtgeving op X: ‘Geen fijn platform’

24 min9 januari 2024

De KRO-NCRV kondigde gisteren aan dat alle programma's van de omroep stoppen met het gebruik van X (voormalig Twitter) als communicatiemedium. Daarnaast werden andere omroepen opgeroepen om dit voorbeeld te volgen. Giselle van Cann, hoofdredacteur van NOS Nieuws, vertelt dat de NOS in ieder geval stopt met het oproepen tot reageren op het platform en mogelijk helemaal helemaal stopt met het medium. "Er wordt over gesproken", vertelt Cann. Journalist en presentator Hugo Logtenberg zou dat "jammer" vinden. 

Aan tafel zitten Hugo Logtenberg en Giselle van Cann. Verder bespreken zij foto journalistiek, begrijpelijke taal op nieuwsredacties en de formatie tussen PVV, VVD, NSC en BBB.

Het Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.