Het openbaar vervoer lag vanmorgen plat door een staking van vakbond FNV. Het is een 'eerste waarschuwing' richting het kabinet, omdat de vakbonden tegen hun plannen zijn om sociale voorzieningen te snijden. Veel last hebben mensen er niet van gehad. De staking was in de ochtend alweer voorbij en het werd ver van tevoren aangekondigd. Toch heeft het "impact" gehad, meent Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD, "omdat het mensen uit hun dagelijkse patroon" haalt. "Het ov is een dankbaar onderwerp voor vakbonden om te staken. Niet zoveel mensen zijn nog lid van een vakbond, maar bij het ov wel. Ook al doet niet iedereen mee, de gevolgen zijn groot", legt Rijpma uit. "Die vakbonden zijn op zoek naar impact en dat hebben ze hiermee."
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
