Na een nieuwe mediarel tussen de Amerikaanse president Donald Trump en de paus, zegt de paus dat media voortdurend conflicten aanwakkeren. “De wereld wordt verwoest door een handvol tirannen”, zei de religieus leider, waarna de link met Trump snel werd gelegd, maar dat was nooit de bedoeling, aldus de paus. Volgens Pieter Klok (Volkskrant) is de paus nog zo’n beetje de enige in de wereld die krachtig voor wereldvrede pleit. “Zijn woorden krijgen daardoor veel lading en dan denkt iedereen dat hij het tegen Trump durft op te nemen. Ook omdat verder niemand het tegen Trump durft op te nemen.”
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
