Het is een moeilijke mediaweek geweest voor de Amerikaanse president Donald Trump. Zijn eigen achterban, en gezinde media, keren zich tegen hem vanwege de Epstein-files. De Wall Street Journal kwam met een brief die Epstein zou hebben geschreven aan Trump. 'Je ziet dat ze gelijk roepen dat het een nepbrief is en met rechtszaken dreigen', aldus Telegraaf-hoofdredacteur Kamran Ullah. 'Het is wel oldschool Donald Trump en dat suggereert dat er meer aan de hand is.' VPRO-onderzoeksjournalist Hansje van de Beek ziet hoe dit ook effect begint te krijgen bij Trump's eigen 'MAGA-achterban'. 'Het is bijzonder dat dit het grensgevalletje is waarvan ze zeggen; dit begint onethisch te worden.' Historicus Ewoud Kieft snapt dit wel. 'Dit raakt de kern van Trump's boodschap dat de elite elkaar het hand boven het hoofd houdt. Nu blijkt Trump zelf onderdeel van die elite.'
Kiki Schippers van het Taalteam sluit het Mediaforum af.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
