De Venezolaanse president Maduro is gevangengenomen door de VS en verscheen, net als zijn echtgenoot Cilia Flores, gisteren voor het eerst in de rechtbank in New York. Zoals we gewend zijn van de Amerikanen, ging dat gepaard een zogenoemde 'perp walk'. "Het leek de landing op de maan wel, echt Hollywood", zegt columnist Roos Schlikker over alle commotie. "Het is een groot nieuwsfeit, maar het is ook show." Volgens Kamran Ullah, hoofdredacteur van De Telegraaf, is dit de "ultieme vernedering" voor Maduro. "Het is een machtsspel." De Amerikaanse president Trump lijkt overigens nog niet klaar met zijn internationale inmenging, zo geeft hij aan dat Groenland de volgende is.
Fler avsnitt av Het Mediaforum
Visa alla avsnitt av Het MediaforumHet Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
