Sveriges mest populära poddar
Het Mediaforum

Zijn we te cynisch over de kabinetsformatie?

25 min15 mars 2024

In zijn rapport heeft informateur Kim Putters de term 'extramparlementair' vervangen door 'programkabinet'. Daar kwam meteen een vloedgolf aan reacties op, en niet allemaal positief. Zijn we te cynisch geworden? "Aan de ene kant wel", zegt politiek commentator Kees Boonman. "Maar aan de andere kant wordt de formatie ook een soort voetbalwedstrijd met 18 miljoen meningen."

Dagblad van het Noorden-journalist Bas van Sluis ergert zich vooral over de manier waarop er alvast gespeculeerd wordt. 'Het is gelul in de ruimte om de leegte op te vullen. In de krant zie ik een discussie over de nieuwe premier. Waar hebben we het over? We weten nog niks."

Het Mediaforum med NPO Radio 1 / KRO-NCRV finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.