Vi pratar om det senaste som hänt inom innebandyn, fyra nya lag klara för SSL, KAIS Mora, Lockerud på damsidan och Lund och Dalen på herrsidan och mycket mer. Dessutom, hur kan det vara möjligt att en SM-final – sporten största dag – hamnar utanför traditionell TV… samtidigt som klubbarna enligt uppgifter står utan ekonomisk ersättning från årets sändningar?
Vi pratar om mediakaos. Och fem i tolv så hoppad Viasat på tåget, snurrigt värre.
Om otydliga besked.
Om en strategi som ingen riktigt verkar kunna förklara fullt ut.
Vad är egentligen planen?
Vem tjänar på det här?
Och vad betyder det för ligan, klubbarna och sportens framtid?
I avsnittet vrider och vänder vi på allt – från rättigheter och räckvidd till pengar och förtroende.
Det här är inte bara en diskussion om en sändning.
Det här är en diskussion om riktningen för svensk innebandy, häng med!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Fler avsnitt av Innebandyns Magiska Resa
Visa alla avsnitt av Innebandyns Magiska ResaInnebandyns Magiska Resa med Magnus Fredriksson finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
