I veckans Juniorsporten handlar det om sommaridrotter och vinteridrotter. Bandyförbundet vill nämligen att barn och ungdomar upp till 14 år inte ska kunna tävla i samma sport året runt utan t:ex bandymatcher ska hållas under vinterhalvåret och fotbollsmatcher ska spelas under sommarhalvåret. Bandyförbundet tror att detta skulle göra att man kan träna flera i sporter och att man inte så lätt tröttnar på sin sport. Reporter Andreas Matz
Fler avsnitt av Juniorsporten
Visa alla avsnitt av JuniorsportenJuniorsporten med Sveriges Radio finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
