Att leva med lipödem själv vet vi alla kan vara väldigt tufft. Men hur känns det när man också får veta att ens egen dotter har samma sjukdom?
I det här avsnittet möter du Monica och Emelie, mamma och dotter som båda lever med lipödem.
De berättar öppet om känslor som skuld, sorg, skam och oro, men också om den styrka som finns i att dela diagnosen med någon som står en nära och som verkligen förstår.
Lever du själv i en mamma/dotter-relation får du gärna dela dina tankar här i en kommentar. Det är så viktigt att vi sätter ord på känslor som det vanligtvis inte pratas om.
Behöver du stöd på något sätt finns jag här och erbjuder samtalsterapi. Hör av dig på [email protected] om det är intressant så pratar vi ihop oss om vilken typ av stöd som passar dig - eller kanske er - bäst.
Med värme och omtanke,
Jenny
Fler avsnitt av Lipödempodden
Visa alla avsnitt av LipödempoddenLipödempodden med Leva med Lipödem finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
