Sveriges mest populära poddar

Livet på lätt svenska

24. Midsommar, "känner" och ordföljd

42 min • 20 juni 2023
Vad gör man på midsommar? Vi pratar om midsommartraditioner och sjunger "små grodorna". Vi pratar också om orden "känner", "känner till" och "känner igen". Och vi pratar mycket om ordföljd! Varför rättar inte Sara alla fel som Isabelle gör? Vad händer med ordet "inte" i en bisats? Var kan man placera ordet "kanske"? Och den viktigaste frågan: Känner Isabelle verkligen presidenten i USA?

Senaste avsnitt

Podcastbild

00:00 -00:00
00:00 -00:00