Sveriges mest populära poddar
Livet på lätt svenska

24. Midsommar, "känner" och ordföljd

42 min20 juni 2023
Vad gör man på midsommar? Vi pratar om midsommartraditioner och sjunger "små grodorna". Vi pratar också om orden "känner", "känner till" och "känner igen". Och vi pratar mycket om ordföljd! Varför rättar inte Sara alla fel som Isabelle gör? Vad händer med ordet "inte" i en bisats? Var kan man placera ordet "kanske"? Och den viktigaste frågan: Känner Isabelle verkligen presidenten i USA?

Fler avsnitt av Livet på lätt svenska

Visa alla avsnitt av Livet på lätt svenska

Livet på lätt svenska med Sara Lövestam och Isabelle Stromberg finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.