Sveriges mest populära poddar

Obekväma sanningar om tillväxt

Era mest lojala kunder är era bästa säljare

12 min • 4 december 2024

Era mest lojala kunder är era bästa säljare, men många företag saknar en strategi för att identifiera och aktivera dessa ambassadörer.

I detta avsnitt diskuterar vi hur ni kan kartlägga, kategorisera och skapa starka relationer med era nöjda kunder för att omvandla dem till en kraftfull säljkanal.

Lär er varför en strategi är avgörande, vilka steg som krävs för att lyckas, och hur ni kan säkerställa att era ambassadörer fortsätter att generera affärer.

Är ni redo att ta nästa steg? Boka ett kostnadsfritt tillväxtsamtal och upptäck potentialen i att använda era nöjda kunder som er främsta tillgång!


Tidsstämplar:

00:33 Era mest lojala kunder är era bästa säljare01:14 Vikten av att identifiera och kategorisera ambassadörer

02:31 Riskerna med beroende av enskilda relationer

03:17 Missade möjligheter: Varför vi sällan frågar efter rekommendationer

05:33 Skapa en strategi: Hur ni börjar kartlägga era ambassadörer

06:37 Gör det enkelt för ambassadörer att förstå er utveckling och marknadsföra er

07:20 Sätt er strategi i verkställande – Aktiviteter och initiativ för starkare relationer

08:44 Utvärdering: Så säkerställer ni att era insatser ger resultat

09:50 Nästa steg: Utveckla och förfina ert arbetssätt

11:18 Bygg relationer genom tacksamhet och genuinitet

12:07 Boka ett tillväxtsamtal: Gör era ambassadörer till er största säljkanal


Taggar: ambassadörer, kundlojalitet, leadshantering, tillväxtstrategi, kundresa, Growthonomics, företagsutveckling, relationer, hållbar tillväxt, säljstrategi

Senaste avsnitt

Podcastbild

00:00 -00:00
00:00 -00:00