Era mest lojala kunder är era bästa säljare, men många företag saknar en strategi för att identifiera och aktivera dessa ambassadörer.
I detta avsnitt diskuterar vi hur ni kan kartlägga, kategorisera och skapa starka relationer med era nöjda kunder för att omvandla dem till en kraftfull säljkanal.
Lär er varför en strategi är avgörande, vilka steg som krävs för att lyckas, och hur ni kan säkerställa att era ambassadörer fortsätter att generera affärer.
Är ni redo att ta nästa steg? Boka ett kostnadsfritt tillväxtsamtal och upptäck potentialen i att använda era nöjda kunder som er främsta tillgång!
Tidsstämplar:
00:33 Era mest lojala kunder är era bästa säljare01:14 Vikten av att identifiera och kategorisera ambassadörer
02:31 Riskerna med beroende av enskilda relationer
03:17 Missade möjligheter: Varför vi sällan frågar efter rekommendationer
05:33 Skapa en strategi: Hur ni börjar kartlägga era ambassadörer
06:37 Gör det enkelt för ambassadörer att förstå er utveckling och marknadsföra er
07:20 Sätt er strategi i verkställande – Aktiviteter och initiativ för starkare relationer
08:44 Utvärdering: Så säkerställer ni att era insatser ger resultat
09:50 Nästa steg: Utveckla och förfina ert arbetssätt
11:18 Bygg relationer genom tacksamhet och genuinitet
12:07 Boka ett tillväxtsamtal: Gör era ambassadörer till er största säljkanal
Taggar: ambassadörer, kundlojalitet, leadshantering, tillväxtstrategi, kundresa, Growthonomics, företagsutveckling, relationer, hållbar tillväxt, säljstrategi