Obekväma sanningar om tillväxt

Marknadsföring som inte ger affärer är totalt slöseri med resurser

15 min • 5 mars 2025

Hur mycket pengar kastar ni bort på marknadsföring som aldrig leder till affärer?

Företag bränner enorma summor på kampanjer som saknar riktning, mål och effekt. Vi pratar om varumärkesbyggande, vi pratar om räckvidd – men vad händer när ingen köper? Marknadsföring som inte driver intäkter är totalt slöseri med resurser.

I det här avsnittet avslöjar vi de vanligaste misstagen företag gör och hur du säkerställer att varje krona investerad faktiskt leder till affärer.

Sluta gissa, sluta skjuta brett och hoppas på det bästa. Vill du att din marknadsföring ska generera affärer? Då är det dags att tänka om.

Boka ett kostnadsfritt tillväxtsamtal för att ta reda på hur du kan maximera din marknadsföringsbudget och driva verkliga resultat.


Tidsstämplar:

00:14 Marknadsföring som inte ger affärer är totalt slöseri

00:42 Problemet: Vi syns för att synas – men för vem och varför?

01:26 Den saknade pusselbiten: Känslan som skapar köp

02:01 Första steget: Kartlägg dina lönsamma kunder

03:19 Lär dig av befintliga kunder och använd datan rätt

04:23 Rätt budskap till rätt person = konvertering

05:14 Hur du skapar känslan av att ditt varumärke är överallt

06:33 Skiftet som måste ske i marknadsföringens mindset

07:32 Det största felet: Att skapa snyggt innehåll utan insikt

08:30 Hur du mäter om din marknadsföring verkligen fungerar

09:05 Sälj och marknad måste ha gemensamma mål – annars faller allt

10:24 Så mäter du om befintliga kunder är mer värda än nya

11:38 Sluta sprida budgeten överallt – lägg pengarna där de ger effekt

12:05 Traditionell marknadsföring är inte död – men den måste göras rätt

13:47 Digitalt eller traditionellt? Svaret är båda – men med rätt strategi

14:18 Summering: Lägg pengarna på rätt ställen, sluta slösa

14:44 Boka ett tillväxtsamtal – gör din marknadsföring lönsam


Taggar:

marknadsföring, tillväxtstrategi, leadgenerering, digital marknadsföring, sälj och marknad, affärsutveckling, Growthonomics, ROI, varumärkesstrategi, hållbar tillväxt


Senaste avsnitt

Podcastbild

00:00 -00:00
00:00 -00:00