Obekväma sanningar om tillväxt

Ni fokuserar för mycket på att sälja!

16 min • 5 februari 2025

Många företag har ett ensidigt fokus på att sälja, men tillväxt handlar om att skapa värde.

I detta avsnitt diskuterar vi varför traditionellt sälj blir allt mindre effektivt och hur en kundfokuserad strategi skapar långsiktig framgång.

Vi går igenom hur du kan omvandla säljprocessen till en värdeskapande affärsmodell, varför gamla säljmetoder inte längre fungerar och hur du bygger en kultur där kunden är i centrum.


Vill du veta hur du kan skapa mer värde i din organisation?

Boka ett kostnadsfritt tillväxtsamtal och låt oss hjälpa dig att transformera ert sätt att göra affärer: https://growthonomics.com/kontakt/


Tidsstämplar:

00:03 Ni fokuserar för mycket på att sälja – vad innebär det?

00:15 Problemet med traditionellt säljbeteende

01:01 Varför sälj ses som en “sport” istället för en kunddriven process

02:08 Exempel: Hur en Customer Success-roll skapar mer intäkter än säljare

03:23 Skillnaden mellan att sälja och att hjälpa kunder att lösa problem

05:39 Förändrade kundbeteenden – varför gamla säljmetoder inte fungerar längre

06:14 Hur ni bygger en strategi för att skapa värde istället för att bara sälja

07:46 Vikten av en gemensam process och gemensamt språk i hela organisationen

09:19 Exempel: Hur olika roller kan bidra till en värdeskapande kundresa

10:31 Att sälja genom att skapa kundupplevelser i världsklass

11:54 Hur ni mäter och utvärderar effekten av att sätta värde först

14:23 Hur ni bygger en företagskultur där kunden är i fokus

15:09 Nästa steg: Gå från en säljdriven till en kundcentrerad organisation

15:30 Boka ett tillväxtsamtal för att skapa en värdeskapande strategi


Taggar:

säljstrategi, kundfokus, värdeskapande försäljning, affärsutveckling, tillväxtstrategi, Growthonomics, säljkultur, kundupplevelse, kundresa, hållbar tillväxt

Senaste avsnitt

Podcastbild

00:00 -00:00
00:00 -00:00