Publicistpodden

#57: Linda Cederberg

32 min • 31 januari 2019

Linda Cederberg har en bred mediebakgrund med utvecklingsroller hos bland andra SVT Nyheter, Dagens Nyheter och Veckans Affärer. Senast var hon på OTW och sedan i höstas har hon rollen Digital ledare på LO Mediehus.

✔️Hur ser Linda på mediehusets och branschens digitalisering? 

✔️Vilka lärdomar från sina tidigare uppdrag tar hon med sig in i sitt jobb?

✔️Hur ska fackförbundstidningarna bli bättre på att förklara varför de behövs?

✔️Hur ska man jobba över redaktionsgränserna för att bygga den digitala närvaron?

✔️Vad krävs för att skapa lyckade digitala projekt?

✔️Hur gör man för att snabbt testa nya lösningar och idéer på ett effektivt sätt?

✔️Vad är skillnaden på engagemangstrappan och konverteringstrappan?

Programledare är Fredrik Wass och podden redigeras av Jonas Jonsson.

Senaste avsnitt

Podcastbild

00:00 -00:00
00:00 -00:00