I avsnitt 31 av #addher-podcastserien ”Vadå IT-tjej?” samtalar Jeanette Magnusson med Mäjt Wik, som arbetar med digitalisering av vården. Mäjt har en bakgrund som sjuksköterska men jobbar numera med verksamhetsutveckling, där hennes bakgrund är betydelsefull när det handlar om att förstå vården och verksamhetens behov. I avsnittet pratar vi om vad digitalisering innebär generellt. Vi pratar också om hur vården har digitaliserats de senaste åren och vilken potential som finns för ytterligare digitalisering framöver. Mäjt berättar om vilka utmaningar som finns med arbetet, men också om vad som gör arbetet med att digitalisera just vården så roligt och givande.
Fler avsnitt av Sogeti Sweden Podcasts
Visa alla avsnitt av Sogeti Sweden PodcastsSogeti Sweden Podcasts med Sogeti Sweden finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
