Hur bemöter man en person som har en ätstörning?
Väldigt viktigt avsnitt, framförallt för anhöriga! Vi pratar om hur viktigt det är att läsa på och lära sig om sjukdomen för att bättre kunna förstå, bemöta och hjälpa. Om du har någon i din närhet som är sjuk råder vi till att ta reda på personens sjukdomsbild – vad personens upplever som jobbigast och vad skulle kunna motivera personen till att bli frisk. Vi pratar om ”do’s and dont’s” i bemötandet och om vikten av att ta kommandot för att hjälpa.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Fler avsnitt av Snacka om ätstört
Visa alla avsnitt av Snacka om ätstörtSnacka om ätstört med Josefina Bergstrom finns tillgänglig på flera plattformar. Informationen på denna sida kommer från offentliga podd-flöden.
